Elklippet.se säljer belysning och elmaterial till både privatpersoner och företag. Beroende på om du handlar som företag eller som privatkonsument tillämpas den vid varje tillfälle gällande lagstiftning. 

Priser

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms om ej annat anges. Pris för frakt tillkommer. Se mer under rubriken Frakt och leverans.

Leveranstider

Lagerförda varor levereras ut från lager inom 1-3 dagar. Ej lagerförda varor levereras ut inom den tid som anges på artikeln.
Tänk på att leveranstiden som anges avser när produkten/-erna lämnar vårt lager och tidpunkten när de når dig beror på avstånd och transportörens tidtabell.

Upphämtning i butik

Elklippet.se har ingen fysisk butik men varor kan hämtas på vårt lager i Kävlinge. Dock måste tid för detta avtalas i förväg.

Fraktkostnader / Leveransvillkor

Vi använder normalt DHL och till privatkunder skickar vi till beställningsadressens närmaste ombud. Pris för denna frakt är 49 kr inkl moms vid order understigande 999 kr inkl moms. För gods som inte kan hanteras via ombud/servicepoint på grund av längd/vikt eller annan begränsning hos transportören används DHL hemleverans. Pris 395 kr inkl moms vid order understigande 3.995 kr inkl moms.
Leverans av litet gods kan skickas med varubrev eller likvärdigt.

Delad leverans

I vissa fall då produkterna i samma order skickas från olika lagerställen debiteras endast en frakt.

Outlösta paket

Paket som inte avhämtats och går i retur debiteras med 250 kr inkl. moms.

Ångerrätt

Som privatkund har du en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar.
Vi återbetalar hela summan på ditt köp, inklusive frakt. Det enda du står för är returfrakten.

Följande gäller vid retur:

  • Samtliga produkter ska ligga i originalförpackningar som inte får vara skadade.
  • Inga fraktetiketter, tejp eller liknande får fästas på orginalförpackningen. Skadade förpackningar, ej kompletta produkter eller avsaknad av förpackning genererar avdrag på produktens värde med minimum 20 %.
  • Varor som återsänds mot postförskott/efterkrav löses INTE ut.
  • Varor som skadats av oaktsamhet och/eller uppsåt kommer INTE att krediteras.

Returfrakt

Vid retur av köp, “ånger”, är det du själv som står för kostnaden för frakten.
Du kan köpa en returfraktsedel från oss för 69 kr och gäller för gods som kan hanteras av DHL servicepoint.
Vill du returnera gods som är skrymmande rekommenderar vi dig att kontakta oss i förväg för bästa möjliga lösning.

Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller endast privatkonsumenter och INTE företag.
Ångerrätten gäller inte heller specialbeställda produkter, anpassade produkter eller tillklippta produkter.
Vid retur av kabel godkänns endast tillverkarens obrutna förpackning (ej “kapmeter”)

Reklamation

Beroende på produkt lämnar vi garanti mellan 2 och 10 år. Om ej annat anges är den generella garantitiden 2 år.

Transportskada

Synlig transportskada skall anmälas omgående till utlämningsstället eller chauffören. Kontakta därefter oss på info@elklippet.se.

Felaktig eller skadad produkt

Har du fått fel vara (färg, antal, dold transportskada eller annat som inte stämmer överens med din beställning) kontaktar du oss snarast på info@elklippet.se. Oftast vill vi ha bild på vad som är fel. Både på produkten och etikett med serienummer / typbeteckning eller liknande. Skicka ALDRIG in en felaktig produkt innan du kontaktat oss.

Garantins omfattning

Skulle en produkt under dess garantitid gå sönder trots normal användning avhjälper vi felet utan kostnad. Avhjälpande kan vara reparation eller ny vara. Detta bedöms från fall till fall. Det är viktigt att du kontaktar oss för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Varor som skickas in utan föregående kontakt ersätts inte frakten för.

Elklippet.se ersätter inte kostnader för att ersätta den defekta produkten och ej heller kostnader för stillestånd med anledning av den defekta produkten.

Betalningsvillkor

Elklippet.se använder sig av Klarna Checkout som betalningslösning. Klarnas aktuella villkor hittar du här.